Як розвивати мовлення дітей за допомогою художніх творів (практичні поради батькам)

07.04.2020

Підготувала: Ільницька Оксана Михайлівна, вихователь групи "Ластівка"

 Дорогі наші батьки! Ви повинні знати, що в цей непростий час ми з вами, ми з вашими дітками. 

Оскільки виховання дітей - процес тривалий і складний, думаю, що добрі й розумні поради підуть на користь усім.

 Хочеться акцентувати вашу увагу на мовленні дитини, яке є головним чинником розвитку інтелекту особистості. Тому наше завдання разом з вами - збагачувати словниковий запас діток, вчити їх правильно будувати речення, давати повні відповіді на питання, складати невеличкі розповіді, відтворювати почуте. Так, це ті всі завдання, які стоять перед дітками четвертого року життя. Їх можна розв'язати, знайомлячи діток з творами художньої літератури, які формують мислення, розвивають уяву, спостережливість, тренують пам'ять. Я думаю, що в кожного із вас знайдеться книжечка із віршиками і казочками.

 До речі , будьте уважні у підборі віршиків чи оповідань для діток. Бо зараз, ой, як багато їх є. Але який зміст несуть, чи завжди вони корисні, чи по віку дитині? Думайте! 

Діткам четвертого року життя понад усе подобається вивчати віршики, слухати оповіданнячка чи казки. 

Отже, як отримати результат під час заучування віршика. Давайте для прикладу візьмемо вірш Грицька Бойка «Здоровим будь» 

Глянь:без мила і водиці 

Умиваються дві киці, Язичком вмиваються, 

Лапками втираються. 

Я до крана сам дістану, 

Умиваюсь біля крана. 

Милю милом щоки, шию 

І водою добре мию. 

1. Спочатку знайомимо дитину із текстом. Читаючи вірш, було б добре супроводжувати його відповідними діями (як умивання киці, витирання лапками і т.д.) 

2. Важливо дитині поставити запитання:

  Про що цей вірш? 

 Як умиваються киці? 

 А як умиваються люди? і т.д. 

3. Знову читаємо вірш, а вже тоді починаємо заучувати 

4. Під час заучування треба стимулювати дитину до відтворення слів: зачитуємо рядки без одного слова, яке повинна називати дитина, потім без двох і так, поступово збільшуючи, поки дитина не запам'ятає куплет. Якщо ви хочете добитися доброго результату, перед заучуванням вірша добре провести бесіду на відповідну тему з демонстрування предметів гігієни: 

 Для чого потрібно мило, рушник? 

 Для чого потрібно вмиватися? і т.д. 

Як читати чи розповідати дитині казки (батьки повинні знати, що найбільш доступні для діток 4го року життя все-таки казочки про тварин). 

1. Читаємо казку або розповідаємо напам'ять(для прикладу візьмемо казку «Коза-дереза»). Добре було б супроводжувати її показом ілюстрацій, вміщених у книзі. 

2.Провести бесіду за змістом твору: 

 Чи сподобалась тобі казочка? 

 Як називається ця казочка? 

 У кого спочатку жила коза-дереза? 

 Чи була коза чесною? 

 Як покарав дід козу за її брехню? 

 Куди втекла коза від діда та баби? 

 Чию хатку зайняла хитра коза? 

 Які звірятка спробували допомогти зайчику? 

 Чому вони не змогли вигнати козу з хатки?

  Кому вдалося вигнати козу-дерезу? 

 Чим закінчилася казочка? 

Ставити питання обов'язково. Так дитина краще засвоює зміст і вчиться говорити. 

3. Наступного разу дорослий повторює казку, а дитині запропонуйте показати на малюнках персонажів. 

4. Коли дитина добре засвоїла зміст казки, запропонуйте їй спільно переказати з вами. Головне - щоб дитина говорила . Бо казочку чи оповідання потрібно повторювати багато разів упродовж року (йдеться не про кількість, а якість). Тоді буде успіх у розвитку мовлення: збагачується словниковий запас, розвивається артикуляційний апарат, формується вміння усвідомлювати і відтворювати почуте.

Всі права захищені 2018
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати